söndag 26 oktober 2008

Vintertid

"Prinsessan på kudden!"
Nu är hösten verkligen här med regn och rusk. Idag har det knappt varit ljust ute på hela dagen...Suck. I torsdags var Xsa, husse och jag ute i skogen och lade spår. Jag gick ut det första, ca 400m med tre pinnar. Gick på lite olika terrängskiften och gjorde några vinklar. Xsa var mer än laddad efter 10 dagars vila. Hon skrek konstant på väg fram till spåret och medan jag tog på henne selen, men när jag väl sa "spår" blev hon knäpptyst och totalfokuserad. Man skulle kunna tro när man ser henne innan ett spårpåsläpp att hon är för stressad för att spåra (eller göra ett uppletande). Men när hon väl får klartecken att jobba då är det arbete till 100% och det är så härligt att se! Det andra spåret gick husse ut med två pinnar i handen= det kunde se ut hur som helst! ;-) Och precis som befarat hade han gjort några konstiga små vändor fram och tillbaka i skogen, men det var ett roligt spår som uppskattades av både mig och X! :-) Bägge pinnarna fick vi med oss hem oxå.
I helgen har vi jobbat i huset. Nu börjar vi snart närma oss tapetsering! Jippi! Nästan alla gipsskivor är på plats i taken och på väggarna. Lite mer spackel i alla skarvar och en målare som fixar taken åt oss, sedan kan vi sätta upp tapeter. Det ska verkligen bli roligt, för då ser huset mycket mer färdigt ut. Nu ska vi åka till mamma och äta söndagsmiddag!

"Husse sätter upp gipsskivor i tv-rummet"

"Xsa spanar ut genom toalettfönstret på övervåningen"

"Köksluckorna är på plats"

Ha det gott.
Å

Inga kommentarer: