torsdag 9 oktober 2008

Halsinfektioner och ekonomisk rådgivning

Lagom till att jag har blivit kry från alla mina åkommor, de som går att bota i alla fall, ;-) så har Xsa drabbats av halsont. Jag märkte att hennes andedräkt förändrades, hon blev slemmigare i halsen och ibland hostade hon till. Husse tog henne till veterinären igår och där konstaterades att hon har en halsinfektion. 10 dagar penicillin och vila, tack för den televerket... :-( Skönt att jag upptäckte det i alla fall, så att hon slipper lida. De senaste dagarna har vi alltså enbart gått promenader på kvällarna. Det har iofs varit skönt att varva ner en smula. Jag har lovat mig själv att ta det lite lugnare framöver, så att jag inte blir sjuk igen. Har fått migränattacker ett par gånger den sista tiden och det tror jag beror på stress, för jag har aldrig lidit av det innan. Jag hoppas dock att det är övergående, för det är inte skönt... :-(

Idag har jag varit på ekonomisk rådgivning på banken! Seriöst va! :-) De ringde för ett tag sedan och ville boka ett möte. Så idag har jag öppnat ett konto för pensionssparande! Måste säga att jag är gansla stolt över mig själv nu. Det är nog bra att börja i god tid, jag har ju bara 40 år kvar till pensionen nu. ;-)
Imorgon ska jag klippa mig sedan ska vi gå på 3 års kalas. På lördag är det fest igen, AIF firar 80års jubileum. Söndagen viks åt valpkurs mellan kl 10-14, valpisarna ska få testa på spår och uppletande i skogen. Det är sista gången, kursen har verkligen gått fort!
Ha det. Å

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej! Du har blivit utmanad kolla in min blogg.... Hihi....