söndag 20 juli 2008

Veckovilsen...

Nu har jag haft semester ett par dagar, och jag har redan tappat räkningen på vilken veckodag det är. Jag måste tänka efter noga när jag behöver lokalisera vilken veckodag jag befinner mig på för tillfället. Det är konstigt så fort man lägger av med att hålla koll på sådant när man blir ledig. En sak vet jag i alla fall...i lördags började Kindslägret...utan mig och Xsa...vi är hemma och renoverar hus istället...gissa om jag har abstinens just nu!! Jag hade så gärna åkt på lägret i år oxå, men jag kan inte med att lämna sambon och hans föräldrar med så mycket arbete och istället åka iväg och roa mig en vecka...Vi får vara med nästa år istället, förhoppningsvis! Men helt utan lägerupplevelse tänker jag inte vara, för imorgon kväll åker jag dit och upplever Sveriges kanske enda "after-dog"?? Det ser jag fram emot! :-0

I torsdags åkte Xsa och jag till Haby och besökte Tp och Arthur i deras torp. Vi åkte till en fin skog och spårade. Tp gjorde ett halvlångt(?) spår till oss med några klurigheter och två pinnar. På ett ställe hade Tp tagit i ett nedfallet träd med handen, när Xsa sedan kom dit stannade hon upp och markerade stället! Förövrigt slarvade Xsa lite i spåret och missade en pinne för att hon inte gick precis i spårkärnan utan lite till vänster där vinden låg. Så det ska vi träna mer på. Vi hann även med ett uppletande med hundarna. När Arthur gjorde sitt fick X sitta bredvid och träna passivitet...hon satt i alla fall still...fast med vissa ljudeffekter som protest. ;-) Kvällen avslutades med tacos och cider! Mm!

"Fjonkan, kråkan, lill-fjant, Essi, ss...kär hund har många (smek)namn"



Igår åkte bästa kompisen och jag till Falkenberg på välförtjänt minisemester. Vi gick på sta´n och shoppade lite, fikade på ett mysigt café och åkte slutligen till stugan i Olofsbo för att träffa min familj. Det var en riktigt rolig och skön dag och jag är så glad att vi kom iväg, bara C och jag. Det är inte ofta vi har tid att hitta på något bara vi två längre. För min del var det väldigt skönt att komma iväg från huset en stund och bara koppla av. Det är minst sagt intensivt med renoveringen just nu. Vi vill hinna göra så mycket som möjligt med det under semestern, så att vi kan få flytta in någon gång i vårt "slott"! Men ibland måste man bara vara lite ledig. Idag har husse tagit lite ledigt och spelar golf.

"Nu börjar det arta sig va?!"

"Runt vissa fönster har vi fått upp fönsterfoder, som här på baksidan av huset"

KRAM

1 kommentar:

Anonym sa...

Grymt snyggt huset börjar bli!!
Även Xsa ser ut att vara i fin form. Hoppas på kaffe när bygget är klart....

Peter