tisdag 29 juli 2008

Sol!

"Plommon från ett av våra fruktträd"
Nu har jag börjat repa mig någorlunda efter förra veckans bravader! Jag som knappt dricker i vanliga fall, festade nästan varje dag förra veckan...Vi var bland annat bortbjudna en kväll till några vänner på fest och sedan till bringade jag flera kvällar på klubben. En av kvällarna gick det årliga hundracet av på lägret, för tredje året i rad vanns det utav en malle...och i år hade jag för en gångs skull satsat på rätt hund! Gick plus med hela 70kr! ;-) De andra åren har jag ihärdigt satsat på schäfrar, dock utan vinstgivande resultat. Men Xsa och jag bidar vår tid, nästa år ställer vi upp och då lär vi sopa banan med mallenutterna! :-0
Xsa och jag har legat ganska lågt med träningen den sista veckan, dels för att det har varit så himla varmt och dels pga huset. Jag har målat brädor i snart 4 veckors tid eller mer och det verkar aldrig ta slut. Jag är så less på att hålla i en pensel nu så att jag kan spy, men någon gång ska det väl vara över antar jag...
Igår la killarna tegel på taket, i 35 graders värme! Dem svettades ganska bra kan jag lova! Men fint blev det i alla fall.
Xsa har badat och simmat i sjön nästan varje kväll nu när det har varit så varmt. I början av sommaren ville hon bara plaska omkring i vattnet, men nu simmar hon om jag kastar en pinne eller dummie ut i vattnet. Men det här med att man inte ska bita sönder dummisarna har hon inte förstått alls, tur att jag inte ska göra jaktprov med henne... för hon slaktar allt som kommer i hennes mun. ;-)
"Nu är taket teglat! Och alla foder runt fönstren är ditsatta"

Ha det gott i solen, det har jag i alla fall! Ps. En stor fördel med att renovera ett hus på sommaren är att man är ute mycket i friska luften och får en gratis solbränna! Ds.

Kram

Inga kommentarer: