torsdag 26 juni 2008

Uppdateringar


Idag har Lea namnsdag. Herregud vad jag saknar henne!
Jag kommer nog aldrig att komma över den sorgen och saknaden som det innebär att vara utan henne...

"Älskade lilla Lea"

Jag har gått från att ta hand om små barn till att sköta om "old people" över sommaren. Det innebär att jag jobbar långa dagar och ibland på konstiga tider, eller vad sägs om 6.45-20.30? Det hinns tyvärr inte med mycket hundträning på en sådan dag. :-( Igår slutade jag dock i en mer human tid, så medan husse spikade inne i huset passade Xsa och jag på att göra ett uppletande utanför! Vår stora gräsmatta (som såsmåningom ska bli en mini-appellplan!) består för närvarande av ömsom långt, oklippt gräs (jag tog en fästing som kröp på Xsa oxå), jord och sand. Jag la ut tre olika föremål medan Xsa satt kvar i bilen sedan fick hon dagen till ära ta på sig sitt fina specialsydda tjänstetecken! Det är rosa!! :-) Som vanligt jobbade hon jättebra och hittade alla föremål. Men på vägen in till mig släppte hon två av tre föremål på marken cirka en meter framför mig. Hon gör så ibland, men jag vet inte varför. Jag brukar kampa med föremålen hon bär in till mig för att öka motivationen att komma med dem. Hon har inga tendenser alls till att vilja äga föremålen, för hon göra inga "ärovarv" med dem eller något sådant, utan det är precis som att hon släpper föremålet för att komma in till mig snabbare där hon vet att hon får belöning. Men det är därför som jag har kampat med föremålet hon har kommit med för att göra det till en belöning. Jag belönar ju inte med bollen om hon släpper ett föremål på vägen in.

"Så fin i sitt rosa tjänstetecken"




Imorgon ska husse och jag på gatufest! Men jag ska jobba lördag- söndag så för min del blir det tidig hemgång...Husse och jag kanske möts i dörren på morgonen, när jag ska gå till jobbet och han kommer hem från festen! ;-)


Ha det gott!


Kram

"Ha, jag hittade bollen!"

"Dog goes crazy!"

1 kommentar:

Anonym sa...

Det är ju klart att hon skall ha rosa tjänstetäcke !!! Hur gulligt som helst...Har du semester ???
Kram Annelie