lördag 22 mars 2008

Uppdateringar

"Matte tillsammans med lilla? X"
Glad påsk allihop!! Idag har ett glatt litet gäng från Ambjörnarp var ute på promenad och grillat korv! Xsa såg ut att vara i paradiset- både promenad och MAAATT! :-) De två bästa sakerna som finns ungefär enligt henne.

"Det finaste man har sätter man på bordet!"

"Hela gänget samlat för korvgrillning"


Förra veckan började vi på en appellkurs. Vi fick passivitetsträna med våra hundar i 1 1/2 timma, medan instruktörerna T och L gick igenom kursupplägget mm. I början var Xsa jättestressad och pep och ville bara gå runt. Men efter ett tag när hon insåg att inget roligare skulle hända så slappnade hon av. Tyvärr tränar jag passivitet alldeles för lite med henne, vilket märks tydligt vid sådana här tillfällen...Därför var den här övningen alldeles utmärkt för lilla damen. Hon var helt slut när vi kom hem, fast vi egentligen inte gjort någonting. Men mentalt hade hon gjort massor! Ska försöka få med mig kameran ut någon gång när vi ska ut och spåra tillsammans på kursen. Då kanske jag kan få någon snäll själ att ta lite kort på oss när Xsa spårar. Det är lite svårt att ta kort på sig själv när man släpas efter i spåret av en spårtokig doggi! ;-)

"En av få fina vinterdagar vi har haft hittills i år"



Imorgon kommer min storebror och hans sambo på besök, då ska jag få träffa min lilla brorsdotter för första gången! :-) Kanske kommer det några kort på henne här sedan.



Ha det gott.

Kramelikram

Inga kommentarer: