fredag 29 februari 2008

Varning för hår!


Xsa har hittat något att leka med.

Jag har en skylt på min dörr där det står "varning för hunden". Jag funderar allvarligt på att byta ut den mot en ny skylt. På den skall det stå: "varning för Schäferpäls". Samtidigt som Xsa började löpa bestämde hon sig tydligen för att byta identitet, dessvärre befarar jag nu att hon bestämt sig för att bli en Kinesisk nakenhund... Jag har rannsakat mig själv i flera dagar, men jag kan inte hitta någon händelse i hennes barndom som var så traumatisk att hon vill byta skepnad. Ja, ja, jag kanske har läst några psykologböcker för mycket, andra (min uppfödare tex.) skulle nog kalla detta kraftiga håravfall för en vanlig fällperiod i samband med löpet. :-)


Dagens skörd av Xsapäls
Nu kommer jag till min nästa tanke; alla Schäfervalpar borde levereras med en varningsskylt hängande på bröstet där det står med stora bokstäver: "Denna hund kommer att fälla päls, mycket päls, JÄTTEMYCKET päls när den blir äldre. Införskaffa redan nu en dammsugare med enorm kapacitet och se till att skippa alla ev. anlag för pedanteri i hemmet." Jag kan säga direkt att jag misslyckats på bägge dessa punkter, min dammsugare är skit och jag är alldeles för pedant...Vilket i praktiken innebär att jag dammsuger i snitt två gånger per dag här hemma just nu. Till och med jag börjar hoppas på att X kommer bli en nakenhund! ;-) Fast i Schäferskepnad då.


Annars så längtar jag efter att komma igång med träningen igen. Vi har tränat mycket ensamma nu i vinter, så Xsa och jag skulle behöva ha snälla hundar att "störningsträna" med. Hoppas att jag kommer ut i helgen och lägger några spår. Det var längesedan vi spårade sist.

"Jag är sötast i hela världen!"



Ha det bra så länge!

Kram

2 kommentarer:

Anonym sa...

Haha! vAd päls hon fäller, som mig ungefär fast mitt sitter på huvudet och de syns knappt.... Men när du väl ammar om något år då inser du att du oxå vill vara "naken" människa... Haha

Ha de bäst i helgen!

Anonym sa...

Hej gumman. I love You!